Чому в Україні так мало менеджерів з продажу

Чому в Україні так мало менеджерів з продажу

На жаль, сьогодні ситуація, коли компанія не може втримати в себе професійного працівника, стає досить поширеною. Якщо людина бачить в іншій компанії хоч трохи вищу заробітну плату, то пільгами її навряд чи втримаєш на робочому місці. Сайт rabota.ua провів власне дослідження, яке показало, що в країні плинність кадрів сягає близько 20%, що значно більше, ніж показники минулих років.

Якщо подивитись вакансії на сайтах з пошуку роботи, то в близько 20% оголошень пишеться про менеджерів з продажу.

Частіше цих працівників шукають по причині звільнення попередніх.

Більше за все такі спеціалісти потрібні в таких сферах:

  • бізнес-послуги;
  • продукти харчування;
  • роздрібна торгівля;
  • будівництво;
  • інформаційні технології;
  • електроніка та товари для дому;
  • фінансові компанії;
  • медична сфера (аптеки та фармацевтичні послуги);
  • сільське господарство.

Найбільша нестача “продажників” була помічена в Київській, Харьківській, Львівській та Одеській областях. Станом на початок лютого лише на сайті работа.юа було розміщено близько 11 тис. таких вакансій. Заробітні плати частіш за все хороші і не дуже відрізняються по регіонам.

Наприклад, відомий провайдер “Воля” шукає менеджера з продажу і пропонує зарплату в 14 тис. грн. А от спеціаліст, який буде продавати техніку на виробництві в Полтавській області, може отримувати 25 тис. грн. А якщо спеціаліст знає іноземну мову, то оплата його праці буде тільки підвищуватись.

Нестача менеджерів з продажу: так в чому ж проблема

Сучасні люди діють більш активно, якщо розмова йде про місце роботи. Вони вже більше не готові сидіти та чекати позитивних змін, тому і не бояться зміни робочого місця. А от українські компанії, навпаки, не можуть запропонувати ні хороших заробітних плат, ні ефективної мотиваційної системи. Досить часто люди звільняються майже відразу після того, як влаштувались на нове місце роботи, тому роботодавець постійно оновлює вакансії.

Така нестача працівників змушує зменшувати рівень вимог та витрачати кошти на навчання такого спеціаліста. І це не дивно, адже ні один університет не вчить продавати продукт. Але роботодавці звертають увагу на особисті якості, такі як: вміння працювати в команді, активна життєва позиція, комунікативні навички та ввічливість.

Хороших спеціалістів на ринку справді не вистачає, тому компанії іноді навіть змагаються за спеціаліста. Інші ж вибирають шлях взяти на роботу людину з меншим досвідом роботи та навчити її тим вмінням, які характерні для конкретної компанії. Тим більше, що повчитись є чому, адже канали для продажу постійно змінюються та вдосконалюються.

 

Мотивація для спеціалістів

Працівникам вже недостатньо хорошої заробітної плати та офіційного працевлаштування. Вони йдуть в компанію, яка пропонує пільги та кращі умови. Це може бути медичне страхування чи знижка на відпочинок. Крім того, роботодавець має потурбуватись про сприятливу атмосферу в колективі та можливості для професійного розвитку.

Деякі компанії частково чи повністю оплачують онлайн-курси, дають сертифікати на навчання або дають кошти на професійну літературу.

Дорога молодим спеціалістам

Досить часто роботодавці, які шукають менеджерів з продажу, розміщують вакансії в категорії “студенти” або “без досвіду”. Їм простіше взяти молодого активного спеціаліста, якого вони будуть навчати, аніж намагатись втримати професійного працівника.

Але молодь не квапиться йти в цю сферу. Вони частіше вибирають іт-сферу, яка зараз є чи не найбільш перспективною нішею. Також комунікабельні продавці часто виїжджають за кордон, щоб отримувати вищу винагороду за свою працю. Роботодавці прикладають чимало зусиль, щоб знайти спеціаліста, який може займатись продажами в сучасних умовах, тобто онлайн чи по телефону. Все поступово йде в напрямку автоматизації робочих процесів.

За матеріалами: ubr.ua