Кухонний посуд може стати чудовою бізнес-ідеєю

Кухонний посуд може стати чудовою бізнес-ідеєю

Одного бажання стати бізнесменом для успіху замало. Треба ще знайти правильну нішу для своєї справи, хороших постачальників та партнерів, яким можна довіряти. Крім того, необхідно постійно займатись розширенням асортименту та шукати способи для залучення клієнтів. Засновниця онлайн-магазину посуду Nice Cooker Ірина Кан ділиться порадами, які допоможуть вирізнятись серед клієнтів та стати лідером в країні.

З чого починався бізнес

До власного бізнесу Ірина займалась торгівлею та допомагала в сімейній справі. Працювала і менеджером з продажу, і комерційним директором. Каже, що успішно проводила акції та заходи. Згодом мала справу з платформою Satu.kz, після чого і вирішила створити власний магазин. Жінка зрозуміла, що починати розвиток бізнесу необхідно саме на маркетплейсі. Після недовгого періоду роботи в компанії Nice Cooker вже були перші результати: підключення до Satu.kz та розвиток онлайн-магазину.

На даний час Ірина займається відразу двома справами – сімейним бізнесом та інтернет-магазином. Зазначає, що встигати і там, і там буває досить важко, адже для успішного бізнесу потрібен час та багато сил. Але якщо виконувати роботу якісно, то результати обов’язково будуть.

Кухонний посуд, як ідея для власної справи

Жінка розповідає, що друг на той час займався посудом і дуже любив цю справу, тому вона і запропонувала відкрити цілий магазин із власним кухонним стендом. Зазвичай всі магазини працюють по стандартному принципу: заходиш, дивишся і купуєш. Але вони зробили інакше. Люди могли приходити до їх лавки та “пробувати” посуд, тобто посмажити їжу та подивитись як готують обід.

Крім того, постійно проводились прямі ефіри та різноманітні демонстраційні шоу. Це все спеціально для клієнтів в магазині та підписників в інстаграмі. За два роки існування магазину з’явились постійні клієнти, і довелось розширятися – тепер в Ірини три магазини зі стендами.

На даний більшу частину прибутку отримують з магазинів, а інтернет-продажі приносять близько 2 млн. тенге. Але Ірина разом із партнерами постійно працюють над розвитком та просуванням бренду. Вони вкладають чимало сил в рекламу для залучення нових клієнтів. Також влаштовуються акції та відправляються смс-повідомлення з оповіщеннями. Тепер жінка з гордістю згадує часи, коли починали з 2 замовлень в день, а тепер отримують 5 замовлень лише через через інтернет-магазин. Ще нещодавно середній чек замовлення був 12 тис. тенге, а тепер він дорівнює близько 150 тис.

Взагалі магазин покрив витрати приблизно за три місяці, а до кінця року засновники вже отримували чистий прибуток. Перевагою онлайн-магазину є відсутність необхідності в складському приміщенні, великій аренді та штаті працівників. Для оформлення інтернет-замовлень може бути достатньо однієї людини.

Вклад в рекламу

Реклама допомагає збільшити прибуток приблизно в 2-3 рази, тому із загального бюджету виділяється близько 2% на піар. В основному використовується ProSale на платформі Satu.kz, таргетингова та контекстна реклама. Згодом магазин зайняв місце віп-категорії на маркетплейсі та отримав безкоштовний таргетинг.

Переваги магазину

Завоювати клієнтів можна якістю та широким асортиментом, що характерно для магазинів Ірини. Крім того, посуд продається цілими комплектами, наприклад, кастрюля йде в наборі з різними кришками та прихватками. Це пришвидшує процес збуту товарів. Клієнти також мають змогу купити додаткові аксесуари для кухні.

Для того, щоб зацікавити клієнтів, створюються унікальні тексти для сайтів та описів. Працівники швидко реагують на питання та запити клієнтів. Навігацію краще робити якомога зрозумілу та просту. Чим простіше, тим швидше клієнт оформить замовлення.

Поступово набирає обертів і кулінарна рубрика магазину. Людям подобається слідкувати за магазином в прямих ефірах. Досить часто виникають ідеї у самих клієнтів, які Ірина з командою стараються втілити в життя. Зараз готують запуск власного каналу на Ютуб.

Проведення акцій

В магазині постійно проводяться акції, наприклад, іменниники можуть отримати бонус в розмірі 20% знижки. Є ще спеціальні кубики, на яких вказується розмір знижки. Була також акційна пропозиція під назвою “Мороз”, мовляв, скільки градусів на термометрі – така і знижка.

Труднощі на початку

Звичайно на початковому етапі магазину команда зіткнулась з певними труднощами. Перша складність – це нестача інформації,  тому доводилось вручну вимірювати каструлі та створювати описи, щоб клієнт міг отримати максимально характеристик посуду, який збирається придбати. Це вже зараз все легше і треба лише час від часу доповнювати сайт новою інформацією.

Спочатку ніхто не знав про магазин і було багато конкурентів. Це вже зараз налагоджені зв’язки і в Казахстані, і в Росії, тому заводи допомагають з багатьма процесами.

Як планували розвивати магазин

Було прийнято рішення підписати контракт з відомою компанію Nice Cooker та купити в них франшизу. Існувала заборона на закупку іншого товару та використання своїх написів. Саме тому і створили новий бренд під назвою Granhel. Тепер є можливості створювати нові аксесуари та інші види посуду. Планується перетворення бренду в цілий спеціальний ресурс.

Магазин співпрацює також з іншими інтернет-магазинами та постачає товар по оптовим цінам. Бувають ситуації, коли відкривається магазин в іншому місті і в такому випадку підписується договір з дилером. Багато людей застосовують такі ж самі стенди в себе в місті.

Команда також поступово розвивалась і кількість змінилась з 2-х чоловік до 15-ти. В майбутньому є плани щодо продажу побутової техніки та текстилю для кухні. Є ідеї організувати майстер-класи спеціально для дітей. Зручно всім: і дітям весело, і батьки мають час для шопінгу.

Поради для тих, хто планує займатися власним бізнесом:

  • наймати професіоналів, адже це економить час, сили та загалом пришвидшує процес запуску магазину;
  • правильно планувати бюджет і завжди виділяти частину на форм-мажорні ситуації;
  • обов’язково виділяти частину фінансів на рекламу та піар, якщо робити все правильно, то гроші повернуться.

За матеріалами: evo.business