Особистісні якості, які цінуються в лідерах

Особистісні якості, які цінуються в лідерах

Керівна посада може, як пробудити неетичні якості людини, так і проявити його з найкращої сторони, розкрити потенціал і продемонструвати приховані вміння, навички. Є кілька ключових якостей особистості, які можуть бути предикторами неправильної поведінки.

Також виділяють і кілька важливих якостей, якими повинен володіти лідер для виконання тих функцій і зобов’язань, які на нього покладаються відповідно до займаної посади. У статті будуть розглянуті і детально проаналізовані деякі з них.

Лідерство – це скромність і помірна харизматичність

Щоб стати керівником, людині дійсно необхідна харизма і стиль, які будуть виділяти лідера з сірої маси, привернуть до нього увагу вищого начальства. Однак, після того як посада буде зайнята, лідер повинен бути скромним і зосередженим на досягненні командних цілей. Члени команди оцінять цей жест з боку керівника і будуть більше йому довіряти.

У разі ж постійного прояву харизми, співробітники компанії, підприємства можуть почати негативно ставитися до такого керівника. У такого лідера може з’явитися репутація егоцентрика, який дбає лише про власні інтереси, нехтуючи інтересами фірми.

Лідерство – це стійкість і надійність

Співробітники цінують і поважають лідера, який вірний своєму слову, виконує обіцянки, діє виключно в інтересах компанії. Керівник повинен бути прикладом для працівників, бути ідеалом, за яким хочеться слідувати Лідеру також необхідно виконувати правила, які діють на підприємстві. Що допоможе завоювати довіру співробітників керівнику, який недавно вступив на нову посаду?

  • Дотримання основних принципів компанії.
  • Постійний облік ризиків при прийнятті рішень.
  • Прояв обережності і оцінка можливих наслідків.
  • Надійність і стійкість до стресових ситуацій.

Лідерство – це професіоналізм, який проявляється у кожному рішенні

Керівник компанії не повинен бути другом для своїх співробітників, не повинен бути в центрі уваги, адже це, рано чи пізно, може негативно відбитися на репутації лідера. Співробітники будуть поважати того начальника, який вміє тримати дистанцію на потрібному рівні, абстрагуватися від непотрібних, неважливих ситуацій, а також вирішувати проблеми в разі їх виникнення.

Хорошим для всіх бути не вийде, тому керівники, які намагаються «пити з однієї склянки» зі своїми підлеглими, ніколи не будуть мати належного авторитету. Відповідальність, професіоналізм, скромність – три складових лідерства.

Лідерство – це розумний баланс між аналізом і діями

Керівник повинен вміти приймати зважені рішення, але при цьому не сумніватися в тих ситуаціях, що склалися після прийняття того чи іншого рішення. Співробітники, які будуть бачити невпевненість або нерішучість в діях начальника, непослідовність в думках, не поважатимуть такого лідера.

Занадто тривалий аналіз даних може відволікти керівника від головних, насущних проблем, не дозволивши прийняти потрібне рішення. Як досягти розумного балансу? Необхідно все робити в міру, враховувати статистику і дані, але не зволікати при виборі стратегії.

Лідерство – це постійна пильність і уважність

Після нового призначення на посаду починається процес адаптації, який в середньому може ривати близько півроку. Ця цифра може бути, як менше, так і трохи більше, – все залежить від конкретної людини. У процесі адаптації часто допускаються банальні помилки, виявляються нові якості лідера.

Згодом лідер починає відчувати себе більш комфортно, розслабляється і починає бачити власні недоліки. Негативні якості можуть посилюватися після того, як людина починає підніматися по кар’єрних сходах. Однак, те, як такі якості вплинуть на людину в результаті, залежить виключно від неї. Може бути два варіанти розвитку подій:

  1. Лідер зможе впоратися з будь-якими негативними якостями і придушити їх без шкоди для власної кар’єри і репутації. Саме такі лідери досягають бажаного та займають нові й нові посади.
  2. Керівник може просто не реагувати на подібні прояви негативних якостей. Це може привести до певних наслідків у вигляді появи перешкод на шляху до майбутнього успіху або призупинення розвитку власної кар’єри.

Чи завжди проявляються негативні якості, коли людину призначають на керівну посаду? Звичайно ж ні. Багато людей буквально створені для того, щоб бути лідерами, вести інших людей вперед і підкорювати нові вершини.

У будь-якому випадку, кожен керівник повинен бути пильним, уважним, як до власних дій, так і до роботи, яка виконується співробітниками компанії, підприємства. Лідеру також слід контролювати процес виконання завдань, адже вся відповідальність за їх якість за підсумком буде покладена на керівника.

За матерiалами: kfund-media.com