Підсумки і плани: e-commerce України 2018/2019

Підсумки і плани: e-commerce України 2018/2019

Як маркетплейси конкурують з пошуковими системами, що найчастіше придбали online в 2018-му році та які саме ніші стануть найперспективнішими для online-продажів в 2019-му?

Підводячи підсумки року, про ситуацію в українському e-commerce розповідає директор з розвитку компанії EVO Денис Горовий на сайті медіаресурсу EVO.Business.

1. Ринок росте

По суті, ринок е-комерції складається з декількох великих частин.

  • товари та послуги, які продаються online;
  • online-реклама, в тому числі реклама в соціальних мережах і на маркетплейсах;
  • online-оплата;
  • доставка придбаних в інтернеті товарів.

З урахуванням всіх цих доданків, в 2018-м в порівнянні з минулим роком ринок електронної комерції в Україні виріс на третину.

У 2018-му українці купили в онлайні товари і послуги на суму 65 мільярдів гривень. Дохід від рекламних кампаній в соціальних мережах, на маркетплейсах і online-ресурсах компаній – 9,5 мільярдів гривень. 2,6 мільярди заробили поштові оператори на доставці продукції, придбаної в режимі онлайн. Ще 0,8 мільярдів – заробіток на online-оплатах.

Очікується, що ринок в 2019-му продовжить зростання і до кінця року додасть мінімум 25%.

2. Товари знаходять відразу на маркетплейсах

Все більше людей вбивають назву потрібного товару безпосередньо в пошукову великого маркетплейса, минаючи “Гугл”. В Америці 55% покупців одразу знаходять продукти на Amazon, Etsy, Ebay. В Україні доля безпосереднього трафіку на Prom – 19%, Rozetka – 30%, ОLX – 44%, Aliexpress – 50%, і починаючи з 2017 року вона виросла приблизно на 5%.

ЦЯ ТЕНДЕНЦІЯ ПРИВЕЛА ДО ТОГО, ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ БІЗНЕС-МОДЕЛЬ МАРКЕТПЛЕЙСІВ

У той час як рітейлери в більшості випадків заробляють на продажах, маркетплейси роблять бізнес-ставку на просування товарів і послуг, тобто стають конкурентами скоріше не для інтернет-магазинів, а для соцмереж та пошукових систем.

3. Великі гравці не поділяють онлайн і офлайн-продажу

Сучасний покупець не вибирає між шопінгом в інтернеті або звичайному торговому центрі: він вважає за краще користуватися перевагами того й іншого одночасно. Так що для онлайн-продавців важливо, щоб товар завжди був в наявності, оплата – зручним і безпечним, доставка і повернення товару – швидкими і безпроблемними, сервіс – бездоганним.

Ще одна нагальна потреба для інтернет-продавців – наявність відгуків, які допоможуть покупцеві вибрати товар або перевірити сумлінність магазину. Дедалі більшого поширення набувають технології, які допомагають полегшити вибір при онлайн-покупці: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла і т.д.

КОРДОН МІЖ ОНЛАЙН ТА ОФЛАЙН СТИРАЄТЬСЯ, ВЕЛИКІ ГРАВЦІ НАМАГАЮТЬСЯ ПОБУДУВАТИ ПОВНОЦІННУ ЕКОСИСТЕМУ НАВКОЛО ПОКУПЦЯ

Amazon запускає offline-магазини (щоправда, без касирів і кас), Alibaba відкриває магазин з інтерактивними дзеркалами, Розетка бере в оренду приміщення для відкриття флагманського offline-маркету, “Ашан” запускає маркетплейс.

При цьому частка онлайн-торгівлі в Україні як і раніше мала в порівнянні з розвиненими країнами: фактично інтернет-магазини борються не один з одним, а за збільшення ринку онлайн-продажів. У цих умовах консолідація зусиль і досвіду приносить найкращі результати. Недарма в році, що минає 2018 році компанія EVO і “Розетка” об’єдналися, щоб покращувати клієнтський досвід і спільними зусиллями ростити ринок e-commerce.

4. Дитяча й споживча продукція росте швидше за всіх

Найчастіше в 2018-му придбали взуття, одяг, аксесуари, електротехніку, гаджети, товари народного споживання, господарські товари, косметичні та парфумовані вироби.

Очікується, що в 2019-му році в нашій країні також зросте online-попит на продукцію харчування.

5. Люди більше довіряють online-покупкам

За рік на маркетплейсах EVO (Пром, Bigl.ua, Crafta.ua, Шафа) громадяни України купили продукції на 9,5 мільярдів гривень, плюс ще на 10,5 мільярдів гривень – на Промі.

Всього на маркетплейсах в 2018-му покупці витратили на 54% більше, ніж за попередній рік, а кількість замовлень виросла на 47%.

Середній чек збільшився на 5%, зараз середня сума online-покупки становить 763 грн.

Свою роль в підвищенні довіри покупців грають старання маркетплейсів – наприклад, перевірка і сертифікація магазинів. Кожен п’ятий товар був куплений у сертифікованої компанії на Промі. Безпека покупок та високоякісний сервіс поступово стають більш важливими, ніж найнижча ціна.

За матерiалами: evo.business