6 особливостей управління процесами в малому бізнесі

6 особливостей управління процесами в малому бізнесі

1. Безумовна експертиза у сфері діяльності

Підприємець, який щойно запустив або веде малий бізнес, повинен відмінно орієнтуватися на ринку, розуміти особливості своєї галузі і знати специфіку сфери, у якій працює. Звичайно, і керівник великої компанії повинен все це знати. Але в малому бізнесі чітке розуміння того, чим ти займаєшся, особливо важливо, якщо ви хочете масштабувати свій бізнес і, відповідно, доходи.

2. Швидкість прийняття рішень

Коли у великій компанії треба прийняти рішення, у цей процес залучається велика кількість. Бо як правило, одноособових рішень ніхто не приймає – це справа цілої ради людей, керівників.

У малому бізнесі все набагато простіше. Захотів власник бізнесу впровадити в діяльність будь-яке нововведення – підійшов до свого співробітника і пояснив йому завдання. У разі труднощів, всі питання також вирішуються набагато швидше хоча б просто тому, що в цьому процесі бере участь набагато менша кількість людей.

3. Свобода у прийнятті рішень

У малому бізнесі підприємець може робити все, що йому захочеться (в рамках закону, звичайно). Якщо знову порівняти з великим бізнесом, то там кожне важливе рішення потрібно узгоджувати зі своїми партнерами, співзасновниками, менеджерами, які є тонкими фахівцями в даному питанні. І цілком може так статися, що задумане бізнесменом, виявиться не потрібним або неправильним для компанії кроком. У малому бізнесі у підприємця практично немає людей, які зможуть його вчасно стримати від помилки. Тому кожне рішення потрібно приймати обгрунтовано.

Малий бізнес в Україні.

4. Низька формалізованість взаємодій

У малому бізнесі штат співробітників дуже обмежений. Робочі колективи можуть бути різних розмірів, але всі вони порівняно невеликі. Коли люди працюють в невеликому колективі, формальності ділового спілкування відходять на другий план. В цьому є хороший плюс – при такій дружньо-вільній взаємодії підвищується рівень довіри в команді, внаслідок чого робота стає більш продуктивною. До того ж, якщо співробітники цінують колектив, в якому працюють, вони починають більш старанно ставитися і до самої роботи.

5. Всі питання управління будуть на вас

У великому бізнесі управлінням займаються наймані менеджери, кожен з яких відповідає за ввірену йому ділянку роботи. Теоретично, і для малої фірми можна найняти стороннього керуючого. Але фактично власники бізнесу йдуть на це вкрай рідко, а самостійно займаються управлінням. Тут мається на увазі управління персоналом, виробництвом, продажами, маркетингом і так далі. І такі підприємці роблять дуже правильно, тому що тільки вони знають, якою має бути їхня компанія.

Найманий менеджер ніколи не буде робити свою роботу з таким же завзяттям і наполегливістю, як це буде робити сам власник бізнесу. До того ж, щоб співробітники полюбили свою роботу, почали цінувати справу, яку вони роблять і згуртувалися навколо спільної мети – потрібно показати їм як, навіщо і куди рухається бізнес. А краще, ніж його засновник, це ніхто не зробить.

6. Аутсорсинг в допомогу

Аутсорсинг – це рятувальна паличка для малого бізнесу. Малому підприємству може не вистачати сил і ресурсів для того, щоб якісно і вчасно вирішувати всі завдання бізнесу. Навантаження на бізнес важко розрахувати заздалегідь, тому в разі несподіваних додаткових навантажень можна залучати сторонню допомогу і не втратити доходи.

В цілому, на аутсорс можна віддавати практично будь-які сфери діяльності компанії – управління будь-яким процесом, технологічні розробки, ведення обліку співробітників і так далі.

За матеріалами каналу “Ідеї для Бізнесу”.