Власний досвід: як ризикнути і відкрити успішний інтернет-магазин

Власний досвід: як ризикнути і відкрити успішний інтернет-магазин

Що необхідно знати, вміти і брати до уваги при відкритті інтернет-магазина?

Як медик став отримувати прибуток на онлайн-продажі аксесуарів і запасних частин для смартфонів, розповів медіаресурсу EVO.Business підприємець з Чернівців Сергій Сорокатий.

Від медика до інтернет-бізнесмена

У мене є 2 дипломи: перший – лікаря-інфекціоніста, а другий – економіста. Вести бізнес-діяльність у всесвітній мережі я почав зовсім випадково. Одного разу поїхав у відрядження і познайомився з чоловіком, що працював у сфері торгівлі. Він закуповував смартфони та інші гаджети на AliExpress і перепродував їх на власному веб-сайті. Мене це зацікавило. Я – людина активна, якщо мені щось подобається – я це роблю. Так, навесні 2013 року я став реалізувати аксесуари й різні деталі для гаджетів. В той час було приблизно 20 товарів, а на даний момент в моєму магазині є 10 тисяч. Спочатку я створював оголошення на онлайн-дошці, після чого побудував магазин на Prom.

В даний час я продовжую працювати в медицині, проте весь вільний від основної роботи час я розвиваю свою справу. Адже саме онлайн-магазин забезпечує мені головний дохід.

Чому саме аксесуари для гаджетів

Я – житель Чернівців. До кордону з Румунією всього тридцять кілометрів, з цієї причини вся електротехніка у нас з’являється раніше, аніж в інших українських містах. Багато у нас почали продавати електроніку, тому магазини є скрізь.

Я зрозумів, що хтось повинен все це обслуговувати високоякісними запчастинами й аксесуарами, тому й вирішив на цьому спеціалізуватися. Згодом я з’ясував, що на аксесуарах можна заробити навіть більше, аніж на смартфонах. Бо людина, яка купує смартфон або планшет, бажає підібрати до нього спеціальне захисне скло чи плівку, чохол, повербанк тощо. Таким чином, бізнес пішов вгору.

Розширюючи перелік послуг, що надаються, ми почали створювати навіть ексклюзивні чохли. Ми друкуємо їх на принтері по різноманітним ескізам та зображенням. Найчастіше люди купують чохол виключно тому, що хочуть, щоб вони одні такий мали. Я і подумати не міг, що дрібниці можуть настільки добре продаватися. І їх купують як подарунок, а також замовляють аксесуари з логотипами фірм, фотографіями коханих, дітей і так далі.

У нас клієнти різного віку. Безліч деталей придбають сервіс-центри чи майстра, що займаються ремонтом гаджетів. Їм вигідніше, щоб ми були постачальником, ніж самим марнувати час і фінанси на дилерів, додатково орендувати магазин, оплачувати комунальні послуги, мати штат співробітників і т.д.

В ЗВ’ЯЗКУ З ТИМ, ЩО НАШ БІЗНЕС – ЦЕ ОНЛАЙН-МАГАЗИН, А ПРОДУКЦІЯ ДОСИТЬ КОМПАКТНА, В НАС ТАКІ ВЕЛИКІ ВИТРАТИ ЗОВСІМ ВІДСУТНІ

Досить некрупного складу, де ми тримаємо чверть асортименту, та офісного приміщення. Завдяки цьому можемо швидко та за адекватною вартістю реалізувати необхідні товари.

Що є найбільш складним на початку інтернет-бізнесу

Спочатку були присутні складності в організаційних робочих моментах – постачальники, бухгалтери, замовлення, логістичні нюанси, обслуговування. Необхідно ж відразу контролювати безліч речей і поєднувати все це з основною професією – лікарем.

Я досить ретельно вибирав постачальників. Основними критеріями вибору були чесність і гарантійні умови. Продукція повинна бути високої якості, а в форс-мажорних ситуаціях її можна повернути або обміняти.

ЯКЩО Я ЩОСЬ ПРОДАЮ ЛЮДИНІ, ТО ЗАВЖДИ СТАВЛЮ СЕБЕ НА ЇЇ МІСЦЕ

Завдяки цьому добре розумієш, що необхідно зробити, як сформувати всі процеси таким чином, щоб покупець залишився задоволений і зробив повторне замовлення в магазині. Так ми зуміли роздобути і кінцевих споживачів, і бізнес-клієнтів.

Сьогодні в нашій країні є близько десяти постачальників аксесуарів для смартфонів і планшетів. Я не вважаю себе великим, але існують особливі товари, які привозили мої колеги з КНР чи ОАЕ. З цієї причини я нерідко сам є постачальником для бізнес-діяльності інших.

Люди готові платити за обслуговування

Важливо, щоб людина придбала й залишилася задоволеною. Для сучасних людей не стільки важлива вартість, скільки точне знання того, коли саме прийде замовлення. Оскільки це сервіс-центр, замовляючий запасні частини для ремонту смартфонів, він також повинен обіцяти покупцеві конкретні тимчасові рамки. Якщо ми облажаємося з доставкою, то і клієнти підведуть теж. В результаті покупець більше не повернеться. В цьому випадку працює ланцюг реакцій, тож все має бути організовано на найвищому рівні.

Я завжди кажу колегам, що різні можуть бути характери.

АЛЕ КЛІЄНТ ВІД СПІВПРАЦІ З ПРОДАВЦЕМ ПОВИНЕН БУТИ ЗАДОВОЛЕНИЙ: ВАРТІСТЮ, ШВИДКІСТЮ ДОСТАВКИ, ОБСЛУГОВУВАННЯМ, ГАРАНТІЙНИМИ УМОВАМИ, КОНСУЛЬТАЦІЄЮ

У мене було кілька випадків, коли клієнти зверталися з проханням відшукати конкретний аксесуар або запчастину, яку вони купували у нас пару років назад. Зазвичай такі речі практично нереально знайти, так як вони могли перестати бути модними або виробник просто припинив випускати цей продукт. Але у мене є спеціальний ящик, де я залишаю продукцію, яка вже не користується попитом. Саме цей ящик стає актуальним, коли клієнти знаходяться в пошуках якоїсь вже рідкісної деталі – наприклад, динаміка або дисплея, чого-небудь для авто або електронної книги, ПК або планшета.

Завдяки цьому ми маємо безліч позитивних відгуків. При цьому важкі клієнти завжди є, цей фактор практично не залежить від продавця. Наприклад, покупець зняв захисну плівку і гаджет вже не потрапляє під гарантію, ми не зможемо оформити його повернення. З цієї причини ми отримуємо поганий відгук. І потрібно обробити кожен відгук, розказати, що саме трапилося, яку допомогу ми можемо запропонувати, тоді й іншим людям стане ясно, що ми надійний інтернет-магазин. Кожен поважаючий себе продавець, працюючий і бажаючий заробляти, розуміє, що йому краще зв’язатися з покупцем і вирішити його проблему.

Переваги маркетплейсу

Ми починали продавати на онлайн-дошці об’яв Aukro, і наш бізнес там мав успіх. Коли ж Aukro перестало існувати, нам прийшла пропозиція перейти на Prom.ua.

Я МОЖУ ВПЕВНЕНО ЗАЯВИТИ, ЩО СЬОГОДНІ PROM.UA ВИПРАВДАВ ДОВІРУ НА ВСІ СТО ВІДСОТКІВ

Працювати на Prom.ua досить вигідно. Вкладаючи в це всі свої зусилля, тимчасові, грошові ресурси, це забезпечує непоганий прибуток. Prom має відмінний сервіс і налаштування рекламної кампанії. Наприклад, ми використовуємо внутрішню рекламу ProSale, за допомогою якої отримуємо 65% замовлень. Крім того, непогані результати забезпечує SEO-просування завдяки SEO-модулю маркетплейсу, налаштованому для продажу будь-якої продукції. З цієї причини мені як інтернет-бізнесмену вистачає послуг, пропонованих Prom.

Рекомендації починаючим бізнесменам

Нічого не бійтеся. Так, близько 15% бізнесів завершуються невдачею і перестають існувати. Це норма. Потрібно пробувати. Упущення, проблеми бувають, і потрібно вставати і далі займатися своїм бізнесом. За 5 років роботи я не скажу, що всі мої продажу мали прибуток. Траплялося так, що ми працювали в збиток собі, нас обманювали. Будь-який бізнес – немов механізм, в якому бувають пошкодження. Однак потрібно всі проблеми вирішувати і йти далі в заданому напрямку.

Ризикуйте. Ризик – досить хороша річ, що забезпечує чудові відкриття та результати.

І, нарешті, головне – радьтеся. Є чимало людей, які можуть поділитися досвідом, допомогти в чомусь. Завдяки цьому ви зможете створити більш вдалий продукт, який забезпечить прибуток вам і задоволення покупцям.

За матерiалами: evo.business