Вибрав власну справу замість навчання і не прогадав. Хлопець будує власний бізнес

Вибрав власну справу замість навчання і не прогадав. Хлопець будує власний бізнес

Весною минулого року Олексій Філліппенков із міста Запоріжжя вирішив поєднати МАФ і ровер для продажу кави на вулицях міста. На той час йому виповнилось всього 19 років. Незважаючи на юний вік, хлопець досяг успіху та на сьогодні підприємець вже не готує каву сам, а займається виготовленням кав’ярень на колесах для замовників та мріє про підкорення світового ринку.

Ідея бізнесу родом з Каліфорнії

Після закінчення школи Олексій Філліппенков вступив до університету на біологічний факультет та повністю поринув в життя студента За перший рік навчання Олекса надбав корисні та цікаві знайомства, серед яких був відомий бізнесмен Віталій Івахов, який займається розробкою та виробництвом меблів, інтер’єру та виготовленням кави Isla.

Під час відпочинку в Каліфорнії, Івахов звернув увагу на місцевий формат продажу кави – кав’ярні-велосипеди. Такий продаж на вулицях, окрім Америки, дуже популярний в Європі, а ось для України це новинка.

Олексій Філліппенков

Івахов подумував про те, щоб замовити в Америці велосипед-кав’ярню, але її вартість була захмарною – 11 тис. доларів. Адже щоб повернути вкладення, довелося б реалізувати 20 тис. філіжанок напою.

Івахов прийняв рішення самому побудувати велокофейню і зв’язався з Філліппенковим. Олексій не тільки допоміг зібрати велосипед, а й налагодив новий бізнес “Coffеe BrewBike”, який всього за 6 місяців приніс прибутку більш чим 350 тис. грн.

Продаючи каву витрати відбились вже через 90 днів

На збірку першої моделі пішло три місяці та на початку осені 2017 року на вулицях Запоріжжя з’явився велосипед з місцем для приготування кави. На рамі триколісного байка встановлена була конструкція, що дуже нагадувала шафу-купе. За лічені хвилини конструкція перетворюється на повноцінну торгову точку. Розробкою займався Філліппенков, він же став першим баристою у своєму унікальному стартапові.

Інвестиції включали тільки собівартість першої кав’ярні на велосипеді, гроші ж люб”язно були надані паном Іваховим. Олексій відбив всі вкладення на реалізації ароматного напою всього за 90 днів

Впізнаваність пересувної кав’ярні серед містян розповсюдилась доволі швидко. Через деякий час Олекса зумів домовитися з засновниками відомого в країні книжкового фестивалю «Толока» та отримав дозвіл на реалізацію кави. Наступним кроком до успіху була участь в виставці в м. Київ, де відбулась демонстрація нової розробки.

Тоді юнак усвідомив, що компанія може отримувати прибутки з продажу кави, але і від виробництва та продажу велосипедів-кав’ярень. Під час виставки в столиці Філіпенком було знайдено перших своїх замовників і він негайно створив власну команду для виробництва пересувних кав’ярень. Підприємець має команду, яка складається з помічника, контент-фахівця і менеджера з продажів.

Велосипеди кав’ярні збираються на заводі Івахова, а готова велосипед-кав’ярня коштує $ 1,5 тис. Було знайдено 29 потенційних замовників, але до реальних договорів та до постачання так справа не дійшла. Замовники не ризикнули купувати кав’ярню на колесах перед зимою.

Філліппенков зробив для себе висновки, зачекав і на початку березня запустив продаж “Coffee Brew Bike”. За 6 місяців було продано 9 одиниць. Крім Запоріжжя, велокав”ярні тепер мають Одеса, Марганець та Сколе. «Незабаром дійдемо й до Дніпра», – говорить юний бізнесмен та шукає як вийти на київський ринок.

Чому продаж кави це дуже вигідно

Олексій впевнений, що бізнес буде успішним. Він вважає, що кавовий ринок нашої країни має величезний потенціал. Звісно, українці п’ють менше кавового напою, ніж італійці чи французи. Але приріст споживання кави у 2017 році у нас був з найбільших в Європі

Друга приваблива причина – надвисока маржинальність. Як пояснює Олексій: «Собівартість порції – десь 2 грн 50 коп. Продати ж цю порцію можливо в п’ять-десять разів дорожче ».

Третій фактор – перспективи. Кава на вулицях продається чи в МАФ-ах, чи на автівках. Перший спосіб продажу дуже дорогий через вартість оренду, особливо якщо розміщується в центральних районах міста. Другий, крім високої вартості автівки, має додаткові ризики, наприклад, водій може отримати несподівані витрати у вигляді штрафу через порушення ПДР чи збільшиться вартість пального.

Філліппенков думає, що велосипедна кав’ярня дозволить значно заощаджувати і реалізовувати напій в будь-якій частині міста.

Компанія пропонує не просто особливий велосипед на трьох колесах, а вже готовий бізнес-проект, який дуже швидко приносить прибуток.

Coffeе Brеw Bіke – це всього лиш велосипедна конструкція, яка не має кава-машини, вирішувати технічне оснащення мають замовники. Компанія пропонує надати безкоштовну машину для приготування кави при замовленні 20 кг кави під маркою “Isla” на протязі 1 місяця. Схожа пропозиція використовується компанією Кока-Кола – при замовленні певної кількості напою, безкоштовно надають холодильні установки.

В комплекті надається спеціальний чохол, що дозволить зберігати безпечно установку просто неба. Можна сказати, що пропонується продаж готового малого бізнесу.

Як функціонує бізнес взимку

Досвід допоміг зрозуміти, що бізнес не має залежності від сезону. Взимку та пізньої осені кав’ярню можна установити в великому торговому центрі, а витрати компенсувати шляхом підвищення ціни на напій.

Ще один варіант – це кейтеринг. Компанія має досвід по обслуговуванню масштабного корпоративу. Організатори замовили 1 тис. порцій кавового напою, вирішивши замінити традиційний стіл з кавомашиною на велосипедну кав’ярню. Така інновація прийшлась до душі учасникам заходу.

Своє майбутнє Олексій Філліппенков вже визначив: «Навряд чи я стану біологом, займатися власною справою в сотні разів цікавіше ». Разом з тим, юнак не полишає навчання в університеті, але ВНЗ відвідує лише на важливих заліках та іспитах.

Юнак прагне масштабувати свою справу до національного рівня, знайти клієнтів в найбільших містах України та підкорити зовнішній ринок.

«Велокав”ярня за $ 1,5 тис. – над привабливий товар для іноземних підприємців», – впевнений Олексій.

За матерiалами: mc.today